Търсене в този блог

Детски и домашни приказки



Здравейте, приятели! 
Днес ще ви споделя мнение за една книга, за която не очаквах да ми направи чак толкова голямо впечатление. Става дума за Детски и домашни приказки от
 Братя Грим.


Повече за книгата - тук



Тук няма как да ви говоря за герои, сюжет и стил на писане. Затова ще започна с книгата, просто като книга. Корицата, това което прави най - силно впечатление (или поне на мен) е идеалното съчетание на мистерия, приказност и мрак, с което идеално олицетворява и съдържанието. Самата книга е с твърди корици, илюстрована с оригиналните картинки, за които имам малка забележка, защото ми се виждат с не особено високо качество на изображението, но в предвид, че са стари колкото самите истории, може би това си е напълно оправдан недостатък. Бели листи, започва със съдържание и изобщо всичко си е както подобава на книга с цена като нейната. 
А за самото съдържанието, то наброява над сто приказки, криещи в себе си изненади - някой от тях са напълно непознати, други изненадват със съвсем различен сюжет от този, който читателите познават от детските книжки или филмите, а трети просто ме изненадват с насилието което съдържат. Но не си мислете, че това е нещо фрапиращо. Просто в част от историите присъстват разнообразни варианти на това как различни герои загубват живота си... или части от себе си, но това си го очаквах, защото преди да прочета тази книга (която впрочем започва с разказ за живота на Братя Грим) бях чувала, че вече споменатите са пишели истории на ужасите. Факт който всъщност е далеч от истината, но и донякъде бих се съгласила с него. Това се оказа и причината да проява интерес към книгата. Исках да видя колко точно ще се окаже това твърдение. Но преди самите приказки, бих искала да споделя факт от автобиографичната част за авторите, която не смятам за спойлер, а именно че всъщност знаменитите братя са събирали историите от немският народ, но не са ги създавали. Това и факта, че приказките са ни предадени по един доста простоват начин (използвам думата в най - положителната ѝ наглава) чисто стилово, създадоха  усещането докато чета, че и аз съм там, заедно с Вилхелм и Якоб и заедно слушаме историите предавани от уста на уста, записваме ги и опознаваме чрез тях различните части на  Германия. И всичко това с цел далеч от това да забавляваме децата. 
Но ако искате да усетите какво точно имам предвид най - добре сами да разгърнете книгата. 
За приказките - едва ли има начин да обърна внимание на всяка една от тях, а и няма и нужда да го правя. Вместо това ще изброя нещата, които ми направиха най - силно, положително впечатление, а именно: 
- повечето от историите са кратки, с по една - две странички дължина;
- не мисля че отговарят на определението детски (от заглавието) което ми харесва защото все пак не съм дете.
- въпреки това носят енергията на онова, с което съм израснала, повтарят се добре познатите трима братя, героите животни, князете, царете,  замъците и прочие, както и  все пак поуката че доброто побеждава.
- вече споменах, че определям стилът им на предаване като простоват, в смисълът че липсва кой знае каква художественост. Това обаче за мен си е плюс, защото по този начин наистина се показва, че са необработени или с една дума, такива каквито бихме ги чули от хората.
- нещо интересно бе, че като че ли във втори том приказките бяха по - добре предадени и приличаха повече на приказки, такива, каквито бих очаквала. 
- а заглавията, които най - много ми харесаха са: Рибарят и не'в'та жина,  Дяволът и трите златни косъма, Храненицата на Дева Мария, Дванадесетимата братя, Стария Султан, Сложи масичка, златното магаре и бухалката в торбата, Шестте лебеда, Шивачът, който бързичко забогатял, Бедният и богатият,  Гъсарката, Умната селска щерка, Живата бода и сигурно други приказки, но само тези разпознах и свързах с това, което съм чела.



Тава е всичко, което според мен може да се каже за Детски и домашни приказки на Братя Грим, интересна книга, за мен бе доста повече от очакваното, както и единствената която напоследък съм прочела. 


Оценка: 6/6


Поздрави от едно "малко" момиче...


2 коментара:

  1. Ревюто ти е кратко, точно и ясно, а аз съм фен на това. Много ми хареса, защото си предала това, което желая да прочета като мнение за дадена книга: даваш съвсем малка информация с твоето мнение и е достатъчно. Замислих се за книгата и някой ден в близкото бъдеще, надявам се да ѝ дам шанс, тъй като събуди интереса ми. :)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря много за хубавият коментар, зарадва ме :) Книгата е хубава и може би и на теб ще ти хареса какво на мен. Освен това е просто приятно да си я има един читател, дори само заради удоволствието от нещо различно и по - добре направено.

    ОтговорИзтриване

Предоставено от Blogger.