Търсене в този блог

Поредиците, които няма да дочета




Здравейте приятели! 
Много ми се пише пост, но всъщност няма какво да кажа, и да, това не е най - доброто начало на публикация, но си я самата истина.



Ако ви се струва, че съм се отказала от блога и книгите, не не съм  но наистина не чета в момента... не че съм в читателска депресия или нямам време. Бих казала, че повече ми липсва концентрация... но за сметка на това последната книга, която прочетох ми хареса толкова, че още ми държи влага. Става дума за Пророчеството на гарвана. 

Та, за тема на този пост съм избрала 6-те поредици, които НЯМА да дочета. Не се засягайте ако сред тях има ваши любимци, защото съм сигурна, че и вие не харесвате нещо, което аз обожавам.


1. Дивергенти от Вероника Рот. - Харесвам света в тази поредица... или поне в първата книга, защото следващите така или иначе не съм чела, а и няма да прочета. Причините са: първо не ми харесва как пише тази жена, прекалено мудно и еднообразно и макар самото съдържание да е интересно, ми се слива с останалата част. Освен това наистина пробвах поне края да прочета, започнах третата част и дотам. Нито стигнах до някъде, нито нищо. Направи ми впечатление, че главите разказвани от Трес не се различаваха по никакъв начин от тези на Фор. Второ, самите герои са ми прекалено драматични като личности. Не е лошо да има драма в една история, но тук не само че е много, но и някак си необоснована. Не ми допадна как бе изграден образът на главната героиня. 
Но като основна причина повтарям не ми харесва как  е написана тази поредица и макар да ми бе интересна, няма да ми се получат нещата с нея.

2. Хрониките на чародейците от Ками Гарсия и Маргарет Стоъл  - тук не си спомням какъв ми бе проблемът. Може би самото предаване на информацията, леко по мудното действие или просто ми бе трудно да схвана идеята... знам само, че отново пробвах да продължа и да прибавя втората книга към вече прочетените, но не ми се получи. Няма да навлизам в подробности, освен че съм сигурна в това, че няма да продължа с тази поредица. 

3. Стъкленият трон от Сара Дж. Маас - Много харесвах първите две книги и все още е така, но от там нататък нещо се промени за мен. Книгите стават все по - дълги, по - скъпи, с повече герой, в съвсем различна насока от тази която първоначално харесах, с все по - сложни взаимоотношения между героите, преплитат се все повече истории, драмите станаха много и то лични, коeто също за мен е голямо отклонение от началото и т.н. Не се сърдете, всеки си има мнение и тези недостатъци могат да се разгледат и като плюсове... от някой друг разбира се. Но аз и Стъкленият трон се разделяме в търсене на нова любов....

4. Тъмна дарба от Александра Бракен - Като за начало тази история не ме накара да я запомня и да искам да разбера как продължава. Така и забравих че съм чела първата книга. Освен това ми бе леко тежичка за четене, с прекалено много действие. Обичам равновесието между спокойните и динамичните етапи в една книга, а доколкото си спомням то ми бе леко липсващо. Като основна причина обаче си остава факта, че просто не ми пука как продължава и с това темата се изчерпва.

5. Тайните на безсмъртния Никола Фламел от Майкъм Скот - тази поредица е толкова заслужила да е в този пост, колкото и не е. Честно казано се замислям отдавна дали да не пробвам със следващата книга, разбира се като си спомня до къде бях стигнала, защото съм я чела доста отдавна. Противно на това  сюжета и героите трайно са се запаметили в съзнанието ми и си спомням ясно сюжета. Разбира се обаче знам от сега резултатът - няма да ми хареса, ще се измъча и ще се откажа да дочета цялата поредица. Защото освен че си спомням идеално сюжета, помня и каква мъка ми бе с четенето, което е толкова объркано, разказвайки една и съща случка  от гледната точна на почти  всички герои. Освен това си спомням и това, че имах проблем с изграждането на персонажите. Като цяло обаче отново начина на предаване на историята бе онова, която ще ме откаже от тази поредица.

6. Създадена от дим и кост от Лейни Тейлър - Странна работа е тази поредица, зарязах първата книга, после я прочетох и много ми хареса. Втората така и обаче не докарах до края, защото бе много объркана, сюжета пое в посока далеч от това, което аз очаквах и исках да прочета, спомням си че дори ми липсваше присъствието на главните герои като основна единица в историята, но най  ме спъна как бе написана втората книга. Та, за третата само от инат съм се решила да започна (някога) но най - вероятно ще се откажа в началото и затова поставят тази поредица в тази класация.



Това беше от мен, малко негативно, но написано с любов :)


Поздрави от едно "малко" момиче...



4 коментара:

  1. Много интересен пост , хареса ми. :) Като се замисля и аз съм започвала много поредици , които реално знам ,че няма да завърша.Единствено няма как да се съглася с теб относно Стъкления трон и Тъмна дарба , превърнаха се в едни от любимите ми поредици.(разбира се това не го казвам с лошо , всеки си има различен вкус и не влагам нищо негативно в коментара си :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се че харесваш подобни постове, аз също, както и благодаря а коментара. За Стъкленият трон, и на мен ми е малко гузно, че вече не ми харесва както в началото,но какво да се прави :) Ще ми бъде интересно да споделиш, за кои поредици говориш.

      Изтриване
  2. Чудесна идея за пост, понеже лично аз обичам такива постове. Направо щях да ревна като видях написаното за "Хрониките на чародейците" и "Стъкленият трон", но това е твоето мнение, а аз ще си ги пазя на топличко до мен. Колкото до останалите, виждала съм и други да имат проблеми със стила на Вероника Рот, но на мен нещо самото впечатление за тази книга и филма ми е някак - мога да преживея и без тях. Когато не знаеш какво да пишеш, този тип постове са добра идея :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за коментара и се радвам, че ти е харесал моят малко импулсивен пост. За Стъкленият трон, началото на поредицата и Селена си остават в сърцето ми, но всяка книга след третата (включително) ще се правя, че не съществува.За другата поредица, Прелестни създания бе първата книга, която помолих нашите да ми купят и да прочета - имам си сънтимента, но до там. За Рот, филмите много ги харесвам, макар последният да бе малко слабичък. Много ми стана дълъг отговора, отново благодаря за споделяното мнение и :)

      Изтриване

Предоставено от Blogger.