Търсене в този блог

Какво прочетох напоследък #2



Здравейте, приятели! По - долу ще прочетете кратко мнение за книгите, които съм прочела последните няколко месеца.





1. Пророчеството на гарвана (Момчетата от академия "Алионби"#1) Обожавам тази книга, а още повече обожавам да започвам изложение по този начин. Но както и да е, книгата пренася читателя в малко градче (винаги е малко градче) на име Хенриета, като преплита два съвсем различни свята под общата цел, да открият магията движеща същността на света (тук леко преувеличих, но ми харесва как звучи). От едната страна в главна роля имаме необикновената Блу - дъщеря на ясновидка, със необичайна дарба и още по необичайно пророчество, тегнещо над нея. От другата страна се запознаване с Ганзи и неговите приятели - Адам, Ноя и Ронан - които заедно разделят времето си между уроците в елитният колеж "Алионби" и търсенето на лей линията, минаваща през Хенриета. Заедно героите се впускат в приключения с магия, тестващо тяхното приятелство, вярност, разкриващо вече погребани тайни и неизбежно създаващо нови. 
За книгата. Хареса ми как е написана, редуващите се глави от името на различни герои, това че е написана от трето лице, разнообразието от персонажи, които не си приличат помежду си, атмосферата на книгата, съчетанието на мотивът с противоположностите (бедни - богати,  правилно - грешно, минало - бъдеще... и настояще, жени - мъже, магия - наука, тинейджъри - възрастни), изненадите и обратите, непрекъснатите разкрития които поддържат интереса непрекъснато, присъствието на точно толкова динамика, колко ми харесва тоест действията да постоянни, но не прекалено натрапчиви и разбира се присъствието на класическите фентъзи мотиви като пророчества, магически ритуали,  ... като цяло харесах всичко!
Оценка: 6/6


2. Проклятието на победителя от Мари Руткоски. Това е една прекрасна книга, съчетаваща толкова несъвместими елементи и герои, че с всеки свой етап предизвиква емоция в читателя, толкова силна, че лесно може човек да се вживее и да стане един от героите. От това изречение ясно си личи, колко много харесвам тази книга, беше ми приятно да проследя историята на Кесрел и Арин, техният свят на насилия, робство, богаташки интриги, забрани но и приятелство, решителност и сила достойна само за наистина завладяващ роман.

Нещата които харесах в тази книга бяха не едно и две, и именно затова и успя да задържи вниманието ми до самият си край. Нещо която все по - рядко ми се случва. Ето и какво ми хареса най - много: любимият ми мотив с противоположностите - Кесрел е аристократка от народа на поробителите, а Арин е нейн роб. Той е инатлив докато според мен тя е  по - уравновесена, той обаче е по студен, а тя емоционална.... 
Оригинален(поне според мен) сюжет. Авторката разказва историята на свят, в който събитията се случва след ожесточена война, довела до поробването на един цял народ. И тук е момента да отбележа, че почти винаги читателите, четем именно за войните, битките и как те променят света на героите. Но тук можем да проследим последствията от всичко това. 
Разбира се мотива с  невъзможната любов, както и това че като цяло любовната история не превзе почти целият сюжет. 
Оценка: 6/6



3. Къщата на езерното дъно от Джош Малерман. Книгата разказва за първата среща между двама напълно непознати, техните притеснения, въодушевление, тепърва разцъфтяваща любов... но това което те откриват под повърхността на езерото се оказва по - силно от всяка връзка - магия, страст, страх... - а именно къща на дъното на езеро.
Интересна книга, с интересен замисъл, за която не съм сигурна какво мисля. В началото очаквах да ме заинтригува, после да ме изплаши, а накрая да ме разтърси с финал... но като че ли нито едно от трите не се случи. Имаше моменти, в които ми бе много интересно и такива, в които не чак толкова. Харесах колко бе абстрактно всичко. Това че авторът позволява на читателя да навлезе в световете и на двамата героя, не просто да проследи разказа на единия или те да се редуват. Както и като че ли всичко (детайлите и самата къща) символизираха някак деликатно любовната история, но по начин който на мен ми убягна, като смисъл. 
Оценката ми е  3½  (- 4) от 6.



5. Червена като кръв - ревю

6. Детски и домашни приказки - ревю


Поздрави от едно "малко" момиче...


4 коментара:

  1. В първия момент изпаднах в истинска изненада, защото си помислих, че "Проклятието на победителя" я има наистина на български. Можеш да си представиш колко разочарована останах ... Почвала съм я в ел. вариант и на английски и ми хареса, но я оставих, защото нямам време. Естествено. "Проклятието на гарвана" и аз съм му хвърлила око, тъй като първите ми книги, които прочетох с голямо желание от фентъзи жанра бяха на Маги Стийвотър, но тази корица е просто обида или поне според мен. Ако я чета някога ще е или в ел. вариант или ще си я поръчам на английски, но няма да купя тази корица! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, забравих да спомена, че прочетох фен превод на Проклятието на победителя, но на мен ми хареса и едва ли бих я прочела отново когато/ако я издадат тук, не обичал да препрочитам едни и същи истории. За Пророчеството на гарвана, много я обичал тази книга и макар да я четох ел. ще си я купя и на хартия (някъде я видях за 5 лева в сайт) за да си я имам :) въпреки несполучливата бг корица. Пробвах се да дочета книгите в оригинал на английски, но не ми се получи, така че със сълзи на очите, за мен историята приключи. И двете книги бих препоръчала (особено гарвана) и ако ги прочетеш, да но ти харесат. Благодаря за коментара!

      Изтриване
  2. "Проклятието на гарвана" за мен е болна тема , тъй като книгата е страхотна и съм чела много положителни отзиви за цялата поредица , но у нас явно са решили да не и дадат шанс. Писала съм и до издателството публикувало първата книга , но ....отговор не последва. Това е една от поредиците ,за които много ме е яд.
    На "Проклятието на победителя" отдавна съм хвърлила око ,но знам ,че също е поредица и исках да видя дали и другите части ще бъдат преведени.
    Другите прочетени от теб книги също звучат доста интересно :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за коментара! Мисля, че няма смисъл да се надяваме на продълженията на Гарвана, ,според мен зависи от издателството, ако бе Егмон, те си издават до края всички поредици но... За другите книги, определено бих ги препоръчала особено Червена като кръв, която много харесах.

      Изтриване

Предоставено от Blogger.