Търсене в този блог

Без Хоуп

Здравейте, хора! 
Днешната тема е книгата Без Хоуп, написана от Колийн Хувър.


Повече за книгата - тук.


Разказва ни се историята на Скай, седемнайсет годишно момиче, на което животът предоставя много промени в годината, преди на навърши пълнолетие. Главната героиня, трябва да се изправи пред предизвикателството на това, за първи път да учи в истинско училище, да се раздели с най - добрата си приятелка, за изпрати първият си смс, да се влюби... 
Холдър, другият главен герои също има не леката задача да започне живота си отначало. След смъртта на сестра си, той трябва да се примери с всички слухове и нападки, за да продължи живота си оттам, където преди година е спрял.
И точно когато и двамата се нуждаят от причина да не се откажат, съдбата среща главните герои, за да ги въвлече във водовъртеж от емоции, желание и страст.
Но на пръв поглед сладката, но и леко странна връзка между Скай и Холдър, да изглежда като основна сюжетна линия, това се оказва голяма заблуда. Книгата взема неочаквани обрати, и остава читателите без думи. Преплита в себе си драматични и шокиращи тайни, заедно с жестоката реалност, в която попадат героите. 
История за силата на вината, отчаянието, сълзите... но и добрината, спасението и любовта.
Честно казано нямах голямо желание да чета тази книга. Мислех си че ще бъде именно това, за което в началото читателя би я взел - повърхностната любовна история за момиче и момче и нищо повече. Но това се оказа голяма заблуда. Трогателната история, скрита във втората половина на книгата е точно онова способно да събуди хиляди емоции в читателя. Именно и заради това останах без думи, макар в общи линии да знаех какво да очаквам, проклети спойлери, и въпреки това изживях всеки ред до края. За самият сюжет, не може да се каже много именно защото най - интересното трябва да бъде открито от четящият, но като литературно произведение ми хареса как авторката е написала книгата леко, с която без никакво затруднение се потопих в историята. Харесах, загадъчността в поведението на Холдър и като цяло липсата на прекалено много герои.
Друго което ми направи приятно впечатление, бе че буквално дo самият край на книгата следваха обрат след обрат. Точно когато си мислех, че ето най - голямата загадка е разкрита и нищо друго не може да ме изненада, следващата тайна  се показваше, за да ме до разтърси.
Относно главните герои: в началото Скай не ми допадаше, признавам си,  честно казано ми бе трудно да я разбера. Прецених я като наивна или малко глупава, с което обаче
 не ми бе неприятна (най - вече в предвид, че книгата се разказва от нейно лице) но спрямо изолираният си живот ( до момента в който среща Холдър и всичко се променя) плюс това, че травмите от миналото са си оказали своята роля, в последствие мнението ми се промени. При Холдър нещата протекоха по подобен начин, но пред цялото време си знаех, че авторката ще предостави добро обяснение за поведението му, което на моменти бе на границата с нормалното. За останалите герои едва ли има какво толкова да кажа, може би че Сикс (най - добрата приятелка на Скай) не ми бе изобщо интересен персонаж, първо защото ролята ѝ бе косвена в историята и второ, самото ѝ отношение към Скай не ми допадна. Брекин обаче ми хареса още в началото, и особено след като прочетох втората книга, където кой има малко по - отявлена роля. И тъй като вече споменах за продължението, то разказва същата трогателна история, но от гледна точка на Холдър и книгата ми хареса още повече. В началото си мислех, че ще ми дойде в повече да прочета още веднъж същата история, но се оказа, че книгата изобщо не бе преразказ, а повече личната историята на другият главен герой. Като цяло и двете книги са страхотни, богати на емоции, добре написани, интересни и вдъхновяващи... като втората е още по - хубава :)


Без Холуп е книга, която крие в себе си много и няма да ви остави безразлични към съдържанието си.

Оценка:6/6




Поздрави от едно "малко" момиче...

0 коментара:

Публикуване на коментар

Предоставено от Blogger.