Търсене в този блог

Любов по време на глобално затопляне


Здравейте, хора! Днес ще споделя мнение за Любов по време на глобално затопляне, написана от Франческа Лия Блок.


 Повече за книгата - тук.


Сюжетът на романа е базиран на древногръцката класика Одисея, като героите малко или много преминават през същите приключения. Пен е най - обикновено момиче, но за разлика от почти всички други хора на света, оцелява след Земетръса (Апокалипсиса). Уплашена и сама, Пен тръгва на пътешествие за да открие и спаси семейството си, като по пътя се сблъсква с различни създания от гръцката митология (Великани - човекоядци, Сирени, Вещици и т.н.). Но колкото и опасни да са ситуациите, в които попада, главната героиня знае, че може да разчита на своите нови приятели - Хекс, Ез и Аш. Заедно те пресъздават по доста интересен начин една история, изпълнена с приключения, опасности, любов и вяра.
Преди да започна да пиша това ревю, се разрових в интернет за да прочета малко чужди мнения за този роман. Едната причина бе, че мен ме остави крайно объркана от към това харесва ли ми или не. Другата, защото исках да разбера някой части от сюжета, които не ми бяха ясни... ревютата не ми помогната, но за сметка от това, останах изненадана от това, че прочетах предимно положителни (ако не и само такива) мнения. Изненадах се защото не мога да кажа, че това бе книга, която ме остави без дъх. Не, дори ми бе трудно да се сетя имената на героите, имаше ми великани (или бяха циклопи) и подобни важни подробности, докато пиша това. Вярно, че реших, че искам да пиша ревю  четири дни, след като я прочетох, но все пак има книги, за които помня дори неща, които не са важни.
Имаше и неща, които ми харесаха, но така и така започнах с отрицателните, нека продължа: Основно се издразних от това, че най - важните части от главите, онези в които ситуацията се разплита (малката кулминация) бе абсолютно пропусната. Авторката като че ли бе забравила да опише как героите са се справили с проблема. Разбира се беше си написано но с едно/две изречения - без истинско описание на събитието.
Друг проблем бе че ми липсваше един вид предистория. В това отношение романа ми напомня за Сезона на злополуките (толкова ми бе странен и неясен) само дето Сезона... ми хареса повече.
Не ми допадна и ретроспекцията, глави които аз лично не схвахай, какво имаха общо със сюжета, да разкриваха по малко за ориентацията на Пен, но като цяло ми бяха излишни. Ако бяха заменени с повече описание на действията, щеше да бъде идеално.
Все пак не искам за пиша изцяло отрицателно ревю, затова ето и какво харесах. Прочетох книгата за два дни, чете се наистина лесно. Макар и да не е много интересна, стила на писане не е лош и може лесно да привлече читателя или поне да не го откаже... Освен това идеята не е лоша, макар за оригинална (с толкова много книги базирани на гръцки митове) не зная, но не е лоша. Аз лично не си спомням много от Одисея и не знам да ли книгата преразказва събитията по свой си начин, дали имената са тематично подбрани ( за което предполагам) и подобни подробности. Хареса ми разбира се корицата и прекрасните пеперуди...  само за дизайна книгата си получава шестицата, че и някой плюс отгоре :) наистина е прекрасна! 
Хареса ми и че героите бяха (не зная това споклер ли е, затова правя едно леко предупреждение за възможен такъв)  хомосексуални, защото това наистина променя много от идеята на романа, показва, че за да си герои не е необходимо да си като изваден от стериотип. Идеята е добра, не казвам че в началото бях очарована (аз обичам стериотипа) но в последствие оцених идеята по достойнство. Хареса ми и това, че Пен не бе лигла, която чака някой да я спаси. Характера ѝ бе добре изграден, поне според мен. Имаше си слабите моменти, но кой си ги няма. Упорита, решителна, смела... харесвам я.
Харесвам и другите трима, като Хекс  най - малко. Идеята е била най - вероятно да бъде загадъчен и секси персонаж, но не се е получило... пак казвам според мен.
Краят също бе хубав. Най - сетне авторката бе решила да покаже, че може да описва по - подробно събитията. Имаше си неочакваните разкрития и като цяло бе интересен.


Не останах очарована, но не и много разочарована. Когато я прочетох си мислех, че ако бях по - малка и това е една от първите ми прочетени книги, ще се влюбя в нея. Но не съм, а и съм прочела малко повечко хубави творби, за да наредя тази сред тях.

Оценка: 3/6


Поздрави от едно "малко" момиче...

0 коментара:

Публикуване на коментар

Предоставено от Blogger.