Търсене в този блог

Сезонът на злополуките

Здравейте, днес ще споделя мнението си за книгата на Мойра Фоули -  Дойл - Сезонът на злополуките.


Повече информация за книгата, може да прочетете ако кликнете тук.



Книгата ни запознава с група тинейджъри, и техните изпълнени с мистерия и злокобност, истории. Кара (от чието име се разказва книгата) заедно със сестра си Алис и доведеният си брат Сам, трябва да преживеят поредният Сезон на злополуките,  (период, в който героите претърпяват опасни за здравето и живота им, инциденти) но тази година се оказва  по - различна от останалите. Изненадащо в живота на Кара изниква спомена за стара приятелка и това подбужда момичето, към разследване в опит да открие колкото се може повече за Елси (изчезналата стара приятелка) което довежда до така желаните отговори, но не на тези въпроси, който Кара очаква...

Зловещ, леко объркващ, но и интригуващ. Мисля, че тези три думи описват романа най - добре. Може би най - много ми хареса начина по който е написана книгата, затова ще започна именно с него. Стила на Мойра Фоули - Дойл не се отличава с нещо специфично от всичко други автори, които съм чела, но въпреки това успя някак си да се открои,  да ме впечатли и да поискам да прочета всяка една страница от иначе необичайното ѝ произведение. Сюжетът преплита три отделни епизода от живота на Кара и нейното семейство. От една страна като читател ми бе трудно да направя връзка между тях, но от друга именно това предаде на историята онова усещане за неочакваност. Сезонът на злополуките бе елементът обединяващ събитията. Искаше ми се авторката да бе наблегнала повечко на него, на появата му, на въздействието му над героите, но въпреки това не останах разочарована. Самата идея за него ми бе интригуваща, внасяше оригиналност, драма, чувство за страх...
Издирването на Елси бе едно от събитията в книгата, който честно каза не разбрах. Кара, заедно с най - добрата си приятелка Беа, се впуснаха е издирването на момиче, за което никой (както и те самите) не знае нищо. Въпреки, че това внасяше основната нотка на мистерия и злокобност, за мен си остана истинска загадка защо двете момичета решиха, че трябва да издирят Елси. Самата Елси бе герой в сянка, представена ни бе като тихо, невидимо и мистериозно момиче, чиято роля в книгата е не по - малко важна от тази на останалите герои, в това поне съм сигурна.
Сюжетът щедро позволи на читателите да проследят и още една мистерия, този път засягаща не толкова главната героиня, колкото хората които обича. Миналото на семейството непрекъснато се преплиташе с настоящето, за да загатва по мъничко, за отдавна забравен спомен, доказващ че не само Сезонът на злополуките може да нарани героите. 
Преплитането на тези три различни истории, донякъде свързани по между си, все пак можеше да бъде по - драматично предадено, защото на мен лично не ми достигна нещо за да добия ясна представа за цялостната картинка и героите в нея.
За тях самите ми е още по - трудно да изразя конкретно мнение. 
Най - отличаващ се за мен персонаж е Беа, която бе представена като странно момиче, обсебено от вещерството, с колоритен вид и нестандартно поведение. Сам и Алис, бяха представени като готини, популярни и "нормални". Двамата имаха важни роли в книгата, както и в живота на Кара. А самата Кара си остана загадка за мен. Макар, че се предполага, да съм опознала най - добре героя от чието име чета книгата, мислите и действията ѝ си оставаха до края неразгадаеми за мен. 
През повечето време си мислех как все едно съм си пуснала случаен епизод от сериал, чието начало и край няма да гледам. Другата представа, която изниква в главата ми е за онези сиви, дъждовни дни когато е толкова тихо, че ти се иска сам за заговориш, без да има друг в стаята, само и само да разкъсаш тишината.
Като цяло книгата ми хареса, обърка ме но мрака пропит в историята ѝ ми допадна повече от колкото бях очаквала, когато започнах да чета. 

Книгата е от онези, който ще ви харесат, но и объркат. От тези, които трябва да прочетете до края за да разберете какво всъщност сте прочели. И най - вероятно дори след дни още ще си припомняте по някой и друг епизод за да сте сигурни, че наистина сте чели тази книга а не е плод на вашето въображение.

Оценката ми е 3/6


Всъщност ще си призная, че написах това ревю повече за мен самата, за да събера мислите си и да осъзная какво е наистина мнението ми.



Поздрави от едно "малко" момиче...

0 коментара:

Публикуване на коментар

Предоставено от Blogger.