Търсене в този блог

Безликите

Здравейте, книгата за която ще пиша се казва Безликите,
 с автор Дерек Ланди.


Повече информация, може да получите като кликнете тук.


Главните роли отново са заети от смелата Валкирия и неповторимият Скълдъгъри. В тази книга те са по следите на убиеш, зад чиято жестокост се крие още по - ужасяващ план. Отново съществуването на света ни е заложено на карта, но няма как да не се радваме, че необичайният дует детективи са на страната на добрите.
Започнах поредицата преди доста време, но загубих интерес и така, и не продължих с нея докато не ми се дочете нещо динамично, различно и детско (като с използването на думата детско имам предвид, че главната героиня е дете, нищо друго). И се радвам, че точно Безликите попадна в ръцете ми защото не само, че задоволи желанието ми за четиво, но ме накара да се влюбя в всеки един детайл от сюжета.
Книгата отново е поднесена по неповторим начин, увлекателна, със забавни диалози, който ми се искаше да не свършват и наелектризирани от екшън глави.
Образът на Валкирия продължава все така да ми харесва. 
Тя съчетава всеизвестния тинейджърски непукизъм с всеотдайността към магичният свят и най - вече работата си със Скълдъгъри. Смелостта е другото най - отличително качество на героинята, особено в предвид, че всяка глава изправяше нея и Скълдъгъри пред поредната битка. Относно израстването на Вал, не мога съм сигурност да го твърдя ( защото четох последно за нея миналата година) но този път почти всички герой ми се видяха променени, по - отчетливо долавях целите и емоциите им (едно от нещата, които преди не ми достигаше) и ми бе значително по - лесно да вниква в нещата.
Скълдъгъри от своя стана преоткрих в тази книга. Не бих казала, че преди бе от любимите ми персонажи, но Безликите ми помогна да видя героя с нови очи. Самият той е не по - малко смел и забавен от Валкирия но и готов на всичко за нея. Иронични - саркастичното му отношение, някак си контрастираше на иначе доста сериозното му поведение на детектив.
Всъщност самите герои далеч надвишават допустимият за мен брой.  Но пък именно тяхното многообразие и присъствие помагаха на автора да поддържа неспирното действие, като почни не позволяваше на читателя (в случая на мен)  да си поеме дъх от вълнение.
А ако сте като мен и държите в книгите да има кого да мразите, и тайничко се надявате  на поне един злодей, то в тази книга злодеите са цяла тайфа. Това е и другата причина много по - лесно да прежаля факта, че често обърквах кой герой участва в определяната ситуация 
( това се случва с мен когато чета книга с много герой).
Освен с динамика и екшън, книгата очарова и с преливащата се нотка на мистерия. Макар и фектъзи, автора доста добре поддържаше интереса ми към разследването а разкритията, до които доведе то бяха кулминацията, която придаде на книгата идеалният завършек - неочакван и емоционален.
Две от нещата, които много ми харесват са че Дерек Ланди пише в трето лице (все по - рядко срещано за жалост) и че всяка глава имаше собствено име.
Разбира се трябва да подчертая прекрасната корица, просто я обожавам, както и на всички други книги от тази поредица.
Оценката ми е 6/6.


Безликите съчетава идеално: битки, ясно изразени нотки на хумор, загадки, изненади, смели и интересни персонажи, неочаквани обрати и всичко това е написано по начин, който само може да те кара, да не спираш да четеш.



Поздрави от едно "малко" момиче...

2 коментара:

  1. Тъкмо свърших книгата и не бих могла да се изразя по-точно! с:

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Радвам се че също си харесала Безликите, страхотна е. Дано и смедващата ни остави толкова добри впечатленя :)

      Изтриване

Предоставено от Blogger.