Търсене в този блог

Домът на мис Перигрин за чудати деца

Здравейте, от доста време се канех да прочете Домът на мис Перигрин за чудати деца, написана от Рансъм Ригс, но може би леко плашещата корица или призрачните стари снимки (както са описани в резюмето) ме притесняваха и отлагах, иначе вълнуващият прочит на тази книга.

Повече информация за книгата можете да откриете тук.


Историята започва във въображението на все още не порасналият Джейкъб, където подбудени от необикновените истории на на дядо му, се случват чудати пътувания и невъзможни приключения до едно място толкова нереално, че не може да съществува. Става дума за тайнствен остров, където се крие най - необикновеното  сиропиталище, а именно това на Мис Перигрин . Но измислените приключения на Джейкъб се окажат реалност и вече на 16, главният герои се впуска в разкриване на загадките от миналото. Tака, сред руините той открива един съвсем различен свят, светът от историите на дядо Портман.
Книгата е впечатляваща комбинация от мистерия, история, чарът на тийнейджърските романи (обичам този чар и не зная защо е толкова подценяван... разбирате ме, надявам се) и всичко това поднесено по един страхотен и увлекателен начин. Преди да се реша за прочета книгата си мислех, че ще бъде неприятна или зловеща, но всъщност се оказа далеч и от двете определения. Горе споменатите снимки, освен за странни не зная как да определя и всъщност самотo им предназначение ми убягна. Съвсем спокойно книгата можеше да бъде чудато илюстрирана с картинки. Все пак избягвах да чета вечер, именно заради тях.
Действието, предимно се развива в наши дни но препратките към Втората световна война ми харесаха, не е често срещан избор сред авторите на тийн книги.
 Друг оригинален елемент бе самият главен герой. Джейкъб съчетаваше едновременно несигурност и страх, със смелост и неспирно любопитство. Силен но ненатрапчив персонаж, който свободно изразяваше емоциите си. Което ме накара да го харесвам повече от колкото очаквах. Именно неговото желание да разучи света на необикновеното, предаде на книгата мистериозността, която ме спечели още в началото. 
Самият свят е познат, но въображението на автора го обогатява с зловещи елементи и плашещи създания.Чудовищата или "гладните", както героите ги наричат бяха елементът, който допълни изцяло сюжета на книгата.
Тя самата ми бе лека за четене. Разказваща се от името на главният герой, историята позволяваше да усетя отделните нюанси на всеки един етап. Самите етапи се преливаха плавно и цялата история поддържаше динамика, редувана със загадъчност и понякога оставяше леко чувство на страх. Прочетох книгата на два пъти, защото ми се наложи да я прекъсна но въпреки това историята лесно ме придърпа обратно в света си, което отбелязвам като един от най - големите плюсове на четивото.

Героите заобикалящи Джекъб също не бяха в малък състав, но без да навлизам в подробности, бих обобщила като разнообразни, с предимно логични роли в историята и определено с потенциал за развитие.
Много приятно изненада се оказа за мен това, че книгата е част от трилогия (предпочитаният от мен брой книги в поредица) и също така  наличието на заснет филм, който със сигурност ще представи не по - малко изнтересна версия на историята..
Оценката ми за книгата е 5 от 6.

                                                   Ето и трейлъра към филма:





Книгата ми хареса, комбинира различни елементи, герои и похвати. Динамична и различна история за всъщност добре познатата схема за скритият фантастичен свят. 


Поздрави от едно "малко" момиче...


0 коментара:

Публикуване на коментар

Предоставено от Blogger.