Търсене в този блог

Прочетено през Май


Здравейте, през този месец прочетох  6 книги със страхотно съдържание.

1. Последната империя (Мъглороден #1) от Брандън Сандърсън. Книга от която очаквах много и получих дори повече от очакваното. Само с това изречение мога да обобщя, какво изпитвам към тази книга. За тези, които не са я чели, накратко Последната империя ни пренася в свят, много напомнящ на антиутопичен, който силно се нуждае от спасители. В тази роля се появяват двама напълно различни героя:
Вин, която е седемнайсет годишно момиче, израснало на улицата. Параноична, недоверчива и много силна в аломантията (това е нещо като магическа способност).
И Келсайър, който е нейна противоположност, самонадеян ексцентрик, позволяващ си да се довери на хората дори в свят управляван от зъл тиранин (за него малко по - надолу), в които оцеляването е лукс за простолюдието (наречено в книгата - скаа). 
Редките им способности ги събират за да променят света и самите себе си, като направят невъзможното а именно да свалят от влас злият тиранин Лорд Владетеля.
За злодея... от доста отдавна не бях чела книга с толкова силно изразен отрицателен герой. Лорд Владетеля, както е името му, отговори на очакванията, които имах към него. А именно... намразих го, което е най - естественото, което може да случи в предвид ролята му в книгата, предизвика любопитството ми относно историята си, отговори които очевидно ще получа в продълженията, както и вживявайки се усетих (образно казано) тираничната му сила. А именно тя бе тласкащата сила, оправдаваща цялото действие в книгата.
Намирам книгата не само за прекрасно написана но и автора бе подбрал предимно интелигентен начин да създаде света и героите си, както и да ни го обясни, което ми хареса може би най - много от всичко.
Като цяло ако си търсите интелигентно написано фентъзи, в което дългите описания са много интересни а героите са разнообразни ... прочетете тази книга :)
Оценката ми е 6/6.
2. Двор от рози и бодли (Двор от рози и бодли #1) от Сара Дж. Маас. Макар доста добре да знаех какво да очаквам от тази книга, тя някак си успя да ме изненада. В нея се разказва за момиче попаднало в света на елфите, където зад привидната им сила и красота, се крие опасност, застрашаваща както самите тях, ката и хората. Но между временно Фейра открива любовта в лицето на своя господар (Тамлин), в чиито плен тя изплаща дълга си за убийството на един от събратята му . Базирана на приказката за красавицата и звяра, тази книга омайва със красивият си свят (за който благодаря на авторката) и силните герои.
Имам смесени чувства към тази книга и ми е трудно да определя какво мисля за нея. От една страна (преобладаващата) я обожавам, но за мен героите и най - вече характера на главната героиня, бяха неестествени и клиширани. Не видях промяна или градация от началото към края, а обичам страшно много да виждам как се развиват героите с всяка една глава. Не разбрах и причините на Фейра да се безпокоеше за семейството си и да иска да избяга при положение, че бе уверена в тяхната безопасност (терзание, което отне доста страници). Лично за мен в опира си авторката да подчерта независимостта и силата на героинята си бе преминала една тънка граница и бе прекалила, правейки Фейра неестествена.
Другият ми проблем бе с подробностите. Особено в първата половина на книгата.
Какво ми хареса, лесно мога да отговоря - всичко останало. Много ми хареса, че звяра бе само метафора, света за който вече подчертах, идеята за главен герой който не притежаваше магически способности, въпреки че книгата е фентъзи, мотива с невъзможната любов и накрая останалите герои, като за първи път второстепенните ми бяха по симпатични от главните. Става дума за Рисанд (който бе малко отрицателен но аз го харесах) и Люсиен. Тяхната роля бе различна но и сходна по отношение на Фейра.
И в тази книга присъстваше злодеят и то не просто като метафора, но и този образ ми се видя една идея преувеличен.
Дълго мислех каква оценка да дам и точно това, че книгата предизвика толкова емоции (не всичките положителни), ме накара да избера да я оценя подобаващо: 
Оценката ми е 6/6.
И най - искрено  ще кажа, че нямам търпения за следващата. Историята е интересна и след края на тази книга, нямам търпения да проследя случващото се със героите.
3. Елитът (Изборът#2) от Кийра Кас. Покрай излизането на новата книга от поредицата, се сетих че аз съм още в началото ѝ, а това трябва да се поправи...
Участничките, борещи се за принца са вече само 6 но това изобщо не улеснява Америка, в чието сърце се води истинска битка. Раздвоена между чувствата си към Аспен, съмненията относно мястото си в двореца и зараждащата се любов към Максън, Америка се изправя пред предизвикателството да вземе решението на живота си...
Оценката ми е 5/6.
4. Единствената (Изборът#3) от Кийра Кас. Най - динамичната и прекрасна книга от всичките. Америка е толкова близо до победата но и същевременно толкова далеч. Тя не само трябва да спечели принца но и да докаже на краля, че е достойна за короната, да се справи с надвисналата опасност от непрекъснатите бунтовнически атаки и най - вече да се пребори със собствените си съмнения. Но всяко от тези предизвикателства бледнее пред това да изрече на глас, истинските си чувства към Максън.
Оценката ми е 6/6.
5. И заживели щастливо от Кийра Кас. Авторката ни позволява да надникнем в душите на част от героите, заобикалящи Америка по време на Избора. Запознаваме се отблизо с Аспен, Луси, Селест, Марли, Амбъри и дори самият Максън. Кийра Кас също така разкрива и чат от случилото се след края на Избора с някой от героите и разбира се с новите крал и кралица на Илеа.
Оценката ми е 5/6.
Като цяло обожавам тази поредица, защото съчетава една лекота и красота, и същевременно поддържа напрежението до самият си край. 
6. Слепият херцог от Теса Деър. Тази книга разказва историята на едно несъвършено момиче, в един несъвършен свят. Изи (главната героиня) остава сама и без пари след смъртта на баща си. Но точно когато момичето загубва и последното, което притежава, на пътя ѝ се появява възможността, за която е мечтала цял живот - своя собствена приказка със щастлив край.
Книгата ми хареса. Реших да ѝ отделя време главно защото се влюбих в българската корица, но не възлагах много на историята. И може би точно това ми помогна да се впечатля толкова, най - вече от героите. Авторката бе представила отношенията им но един интересен начин и дори леко комичен. Всъщност самият начин на писане на Теса Деър, носи (поне според мен) лека нотка на комедия в иначе драматичният свят, който бе изградила. Прекрасна, романтична и малко комична история, която много ми хареса.
И всъщност тази книга ми напомняше много повече на приказката за красавицата и звяра :)
Оценката ми е 5/6

И тъй като постът ми, така или иначе стана с дължината на матурата по български, ще вметна че този месец бях изключително доволна от това, което прочетох. Освен това възлагах много, заради почивните дини и т.н но се оказа, че бе изминал повече от половината май докато аз се усетя, че съм прочела само две книги. Но в оставащата седмица наваксах благодарение на Избора и фантастичното писане на Кийра Кас. За да ме разберете, колко се бях вживяла ще споделя, че прочетох Единствената като я започнах от 10:30 (сутринта) до 01:30, като само за три часа бях разделена с книгата... не по свое желание :)




Поздрави от едно "малко" момиче...

9 коментара:

  1. Имала си доста добър месец по отношение на книгите. Чудесно те разбирам за "Двор от рози и бодли" - аз съм раздвоена все още. Колкото до "Мъглороден", някой ден ще дойде и нейния ред да я прочета. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, дано и твоят месец е бил добър. За "Двор от рози и бодли" се моля продължението да бъде една идея по - добро. А " Мъглороден" със сигурност няма да те остави раздвоена :) прекрасна книга.

      Изтриване
  2. Мъглороден е една от любимите ми трилогии, тя е на първо място заедно със Стоманено сърце и аз силно ти препоръчвам след тази трилогия да пробваш Възмездителите, макар и те да са НАПЪЛНО различни от Мъглороден. Брандън Сандерсън е любимият ми писател.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вече и на мен ми се нарежда след любилите писатели, защото е наистина велик :) Благодаря за препоръката, но вече съм заклела да прочета всичко, което мога от Б.С. а "Възмездителите" си бях набелязала доста преди да разбера, че са писани от него. Това само засили желанието ми към поредицата. :)

      Изтриване
  3. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  4. И аз прочетох "Последната империя" този месец и мога напълно да се съглася с написаното от теб. Plot twist-овете ми завъртяха главата, а Сандърсън определено е майстор в жанра. Радвам се, че и на теб ти е харесала, колкото и на мен! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Клубът "Обичаме Мъглороден" расте ли расте :) Твоето ревю на книгата бе страхотно и също съм съгласна с всяко едно изречение, най - вече с мъката по Кал. И да си призная аз до последно си мислех, че ще възкръсне или че изобщо не е умирал. Благодаря за коментара :)

      Изтриване
  5. Хайде и аз да се присъединя към клуба "Обичаме Мъглороден"! :) Имала си страхотен месец откъм книги, пожелавам ти юни да е също толкова пълноценен! :3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря! Успешен юни и на теб :)За клуба ще ти трябва и тениски да ни знаях хората от далече :) :)

      Изтриване

Предоставено от Blogger.