Търсене в този блог

25 Bookish Facts About Me


Здравейте, приятели! Днес реших да споделя с вас 25 факта за мен свързани с навиците ми за четене:


1. Съдя за книгата по корицата. 
2. Чета предимно фентази книги за тинейджъри.
3. Не чета резюметата на книгите, които започвам или възнамерявам да започна.
4. Не обичам да започвам поредици, които се пишат в момента (заради онзи момент когато книгата свърши и осъзнаеш, че другата още не е написана). Същото се отнася и за недоиздадените поредици в БГ.
5. Спойлерите не ми пречат. Когато усетя наличието на такъв или пропускам няколко реда (там където смятам, че ще е спойлера) или направо си го чета, без да ми пука. Често дори умишлено търся спойлери за да предизвикам интереса си към дадена книга.
6. Когато започна поредица на хартиен носител си я довършвам на хартиен носител дори в нета да има всичките й книги и обратното, просто не харесвам да имам разпокъсани поредици (случайни книги) по рафтовете.
7. Мразя да не дочитам започнатите от мен поредици.
8. Не мога да се съсредоточа (да чета книга) когато в стаята има човек, дори и той да пази тишина.
9. Предпочитам книги, разказващи се от главен герой - мъж.
10. Чета сравнително бързо.
11. Предпочитам да чета книги, разказващи се в трето лице.
12. И аз като повечето избягвам да гледам филмовите адаптации, най - вече защото актьорите не приличат на героите, такива каквито си ги представям и това ме дразни. Във връзка с това, гледала съм само един филм за Хари Потър до края... изобщо не ги харесвам.
13. Нямам нищо против клишетата - харесвам онова познато усещане, което ме обзема когато чета книга и тя ми напомня за друга.
14. Във връзка с по-горния ред - нямам нищо против любовните триъгълници (толкова мразени от всички, горките :)... ) причините са - просто не ме дразнят,  май рядко съм попадала на тях или най-вероятно не им обръщам толкова голямо внимание.
15. Не обичам да ми подаряват книги. Всъщност го мразя. Причините са две: най-вероятно няма да ми хареса книгата и още повече ме дразни когато човека подарил ми книгата започне да разпитва - Прочетели я, Хареса ли ти, Защо още не си????
16. Обичам да чета преди лягане. Това ме успокоява и често сънувам историите за който чета... защо ли?
17. Подреждам книгите си по височина.
18. Харесвам тъмни корици с преобладаващ черен цвят и контрастиращ светъл но по-малко количество. 
19. Не започвам поредица с повече от 6 книги. 
20. Злодеят и героят са ми еднакво важни като персонажи.
21.  Никога не съм била в ситуация да се чувствам неудобно от това че чета, по принцип е обратното. Хората с които говоря или лъжат, че и те четат, или мънкат и се оправдават с липса на време, пари и още глупости, които им пречели.
22. За да не ми омръзва четенето и да забивам се опитвам да редувам книгите но не като жанр а по-скоро като усещане оставащо в мен по време на прочита. Нещо като редуване на мрачни  книги с весели и т.н.
23. Не съм сантиментална и подарявам, давам назаем или при желаещ продавам книги.
24. Не съм прочела нито една книга от задължителните, докато бях ученичка.
25. Когато започна книга от автор за който не съм чувала, обичал да търся информация за него (биографията му) и другите му произведения.


Това бяха 25 (много трудно измислени) книжни факта за мен.Разбира се всеки един от тях има своето изключение... 





0 коментара:

Публикуване на коментар

Предоставено от Blogger.