Търсене в този блог

Перфектната химия


Здравейте, по принцип обичам тийн романите, защото някак си ме карат да се отпускам и наистина да рекламирам чрез четене. Обаче много рядко чета подобни книги защото те винаги се оказват сред последните места на моят TBR списък. Но пози сезон съм си обещала да наваксам от към тийн романи а ето и заглавието на книгата, за която ще споделя мнението си.

                                       Перфектната химия от Симон Елкелес
(Повече инфо за книгата тук)

В тази книга можем да открием вечната класика за доброто момиче и лошото момче, клише което предполагам ще срещам още хиляди пъти под какви ли не варианти защото, да бъдем честни, това е един от любимите ни сценарии. 
В тази книга разглеждаме историята на Алекс Фоентес и Бритни Елис. Двама коренно различни но и много приличащи си героя и техните противоположни светове.  
Но един най-обикновен час по химия ги събира и същевременно събаря стените, които двамата са изграждали с години. 
Книгата, много лесно пренася читателя в света си, защото не е трудно да се откриеш сред героите. Действието главно се развива в гимназията. Мястото където Бритни и Алекс имат възможността да контролират поне за кратко живота си. 
Самите истории на героите не са по-малко интересни от тяхната обща. И двамата живеят живот който не харесва но въпреки това всячески се опитват за запазят.
Бритни е привидно идеалното, популярно и красиво момиче с руса коса, сини очи  и маркови дрехи. Гадже е на най-популярното момче и всички са в краката ѝ. Но  това се оказва фасада зад която се крие истинското ѝ аз, което живее в един разпадащ се свят, почти сама и неспирно полагаща усилия да запази маската си на перфектна за пред хората.
И докато Бритни крие трудностите в живота си, Алекс прави именно обратното. С репутация на престъпник и опасен тип, той на никого не показва истинското си лице на загрижен брат, верен приятел и момче с мечти за нормален живот.
Ако трябва да избера на кого от двамата симпатизирам повече, може би бих избрала Бритни (която аз упорито прекръстих на Британи) защото ми е много по-лесно да "вляза в нейните обувки". Въпреки това, главите разказани ни от Алекс ми бяха много по-интересни. Причините са може би две: едната че винаги ми е било интересно да чета книга, която се разказва от името на момче и другата, че света на Алекс ми е по-интересен, вълнуващ и различен. Харесвам идеята за редуващите се глави, разказващи се ту от Бритни, ту от Алекс. Това позволи  да съм наясно с мислите и чувствата и да двамата главни героя. Но още по - интересен ми бе флиртът между тях и как отношенията им се изградиха. Всъщност и двамата са това което се очаква от тях и само едно ново и различно преживяване (каквото двамата героя са един за друг) може да ги изкара от средата, към която те толкова отчаяно смятат, че трябва да принадлежат.
За стила на авторката не мисля че има какво да се говори, чете се лесно защото историята е интересна. Хареса ми че главите който ни бяха представени от името на Алекс се разграничаваха много добре от тези на Бритни. При това не само заради името му и испанските думи, присъстващи във всяко изречение но и чрез самите изрази. Искам да кажа, че макар в някой книги да четем от две или повече гледни точки,разлика почти няма докато тук аз открих такава. 
Мисля, че цялата идея на Симоне Елкелес е била да използва вече добре познатото и да му вдъхне нов живот чрез своите герои и техните истории. За това как две противоположности, всъщност си приличат по това че отговарят на стереотипа, който им се налага без самите те да осъзнават колко сходна съдба означава това и за двамата.
Книгата обединява в себе си любимата на писателите (а и на читателите ) невъзможна любов, доброто момиче и лошото момче, както и още други добре познати тропи но също така ни ката да се замислим за  много по-сериозни теми. 
Чувствам се длъжна да похваля българската корица, която е прекрасна и само на нея бих дама отличен.
Оценката ми за самата книгата е 6 от 6. 



Поздрави от едно "малко" момиче...

2 коментара:

  1. Прекрасно ревю, аз също останах очарована от книгата, успех с наваксването на тийн романите.

    ОтговорИзтриване

Предоставено от Blogger.