Търсене в този блог

Гръцките герои на Пърси Джаксън

Здравейте...
Последната книга, която прочетох се казва „Гръцките герои на Пърси Джаксън”. Издадена от издателство Егмонт.
Ето резюмето а после и моите впечатления:

Кой е отрязал главата на Медуза? Кой е отгледан от мечка? Кой е опитомил Пегас? Нуждаеш се от полубог, който знае всичко това? Пърси Джаксън ще ти разкаже за смелите дела на Персей, Аталанта, Белерофонт и останалите известни гръцки герои!
Съпътстващо издание към поредиците „Пърси Джаксън и боговете на Олимп” и „Героите на Олимп”, книгата е написана с много хумор и изпълнена с приключения, книгата със сигурност ще помогне на младите читатели да обикнат класическите митове.

Докато четях тази книга, усмивката не слезе от лицето ми. Заточвам така ревюто си защото, това че Риърдън винаги ме разсмива, ме кара да продължавам да чета книгите му и тази  не прави изключение. Даже напротив, за мен лично „Гръцките герои на Пърси Джаксън” е най-забавната от всички, които съм прочела досега от този автор.
В началото не бях сигурна да ли да си я купя. Обичам Пърси но си представях съвсем различно съдържанието зад червената корица. И разбира се за моя голяма радост бях изненадана.
Книгата представлява сбор от разкази, разказани ни от Пърси Джаксън за добре познатите ни (и не чак толкова добре познати ) легенди за героите: Персей, Психея, Фаетон, Отреса, Дедал, Тезей, Аталанта, Белерофонс, Кирена, Орфей, Херколес и Язон.
Дванайсетте разказа обаче не трябва да ви плашат защото са страшно интересни. С лекота пренасят читателя векове назад и поддържат интереса и любопитството на малки и големи. За последното съм много доволна защото книгата в момента обикаля членовете на дома ми за да ги разсмее и заинтригува както мен.
Всеки разказ е забавен и интригуващ, представляващ един малък свят от герои, митични създания, древногръцка история и разбира се премеждия и опасности.
Динамика, смях и то в много, дразнещото желание да прочетеш още малко и след известно време да разбереш, че си преполовил следващият по ред разказ и не можеш да спреш защото искаш да разбереш края му. Това накратко преживях докато четях тази книга.
Повечето митове ми бяха добре познати но неповторимият начин на разказване ме накара почти веднага да спра да ги сравнявам и просто да се забавлявам. А за моя голяма радост имаше и непознати герои като Психея, чиито разказ ми стана любим.
Определено ще се връщам и ще препрочитал някой и друг разказ, когато настроението ми има нужда от малко помощ за да се преповдигне.
На тези то вас, които познават  книгите на автора ще кажа, че тази няма да ви разочарова ни най-малко. А за другите, които все още не са чели книга от Рик Риърдън, ще препоръчам да започнат с тази и да продължават с Пърси (от Пърси Джаксън и боговете на Олимп) и Картър и Сейди (от Хрониките на Кейн).
Определено ще прочета и „Гръцките богове на Пърси Джаксън” защото съм сигурна, че ще е също толкова хубава книга.
Ето и малко от любимите ми смешки:

„Застанала на парапета на кулата, тя си спомнила каменната кула, от която Зефир я бил хванал и отнесъл. Сторило ѝ се много отдавна. И била права – оттогава минали някъде около трийсет страници.”
 или
„ Персей обходил периметъра на лагера.
-Ако си искате окото и зъба обратно, по-добре се дръжте прилично.
- Те са наша собственост!- извикала Грозница 1.
- Безценното ми!- извика Грозница 2.
- Това е друга история ма, идиотко! – Сопнала се Грозница 3.”

Тези два откъса са от първите два разказа но не са единствените предизвикващи усмивка. Има и още много...
Оценката ми за книгата е 6 от 6!
Недостатъци:
·        Нито един.

Поздрави от едно ‘’малко’’ момиче...




0 коментара:

Публикуване на коментар

Предоставено от Blogger.